Menų takas

Menų takas

Jau kuris laikas mūsų gimnazijos foje mokinių ir kitų mokyklos bendruomenės narių dėmesį patraukia įstabūs paveikslai ant drobės. Jie – tai puikus spalvoto mokinių vidinio pasaulio atspindys, vienas iš būdų atskleisti savo paslaptingąją sielą. Dabar tapybos darbai perkelti į koridorių ir sudaro menų takų. Daugiau apie šią parodą papasakoti paprašėme mūsų mokyklos dailės mokytojos Zitos Kisielienės.

Pirmiausia, papasakokite plačiau apie didelio mokinių susižavėjimo sulaukusį projektą. Kaip kilo mintis pasiūlyti mokiniams sukurti dabar mokyklos fojė eksponuojamą parodą? Ar mokiniai ir kiti mokyklos bendruomenės nariai maloniai siūlėsi bendradarbiauti ar vis dėlto reikėjo juos (ypač mokinius) šiek tiek paskatinti?

Labai džiaugiamės, kad sulaukėme didelio palaikymo iš gimnazijos direktoriaus, tai jis šiai tapybos darbų parodai surado erdvę,  padėjo apsirūpinti reikalingomis darbo priemonėmis.

Gimnazijos fojė tapybos darbai ,,apsigyveno” tik laikinai, vėliau visi iškeliaus į pastovesnę jiems skirtą vietą – menų taką. Šaunu, kad gimnazijoje  yra kur eksponuoti mokinių kūrybą, menams skiriama didelė erdvi  foje,  šviesus koridorius.

Šie metai gimnazijai yra ypatingi. Todėl stengėmės, kad ir mūsų darbai būtų kiek galima geresni, įdomesni, tai tarsi dovana gimnazijos 150 metų jubiliejui.

Šiais metais tai trečioji mokinių  kūrybinių darbų paroda. Pirmąjį pusmetį fojė pristatėme portretų parodą ,,Aš ir mano autoritetai”, gimnazijos informaciniame centre  kalėdinių atvirukų parodą.  Dar planuojame parodyti ekslibrisų ir keramikos darbus.

Manyčiau, kad  visi darbai ir kūryba prasideda nuo idėjos ir palaikymo. Mokinius raginu dalintis savo  idėjomis, įspūdžiais, mintimis, emocijomis, išgyvenimais, darbus nekurti vien sau, o parodyti ir kitiems.

  

Parodą su daro įvairaus stiliaus ir atlikimo darbai. Ar yra juos vienijanti tema? Ar buvo nustatytos kažkokios taisyklės mokiniams?

Mokiniams buvo suteikta neribota kūrybinė laisvė. Darbus vienijo formatas ir atlikimo technika, o temą rinkosi patys kūrėjai-  kas įdomu, prasminga, kas džiugina ar kelia nerimą, ką nori vaizdu pasakyti žiūrovui. Tai tarsi dailės egzamino kūrybinis darbas.

Yra žinoma, kad jūs su mūsų mokyklos mokiniais dažnai dalyvaujate įvairiuose konkursuose ir projektuose. Iš kur semiatės įkvėpimo ir kur randate stiprybės išjudinti šiuolaikinį jaunimą?

Jaunimą  raginu dalyvauti prasminguose projektuose ar konkursuose ir išnaudoti siūlomas galimybes. Visiems mokiniams pristatau vieną ar kitą pasiūlymą, o toliau jau jų reikalas priimti ar atmesti. Idealu, kai viskas vyksta natūraliai,  laisvanoriškai, nuoširdžiai, supratingai. Kartais reikia padrąsinti, išsklaidyti abejones, padėti paieškoti idėjų, minčių. Juk kūryba yra toks dalykas, kad kartais nežinai, koks bus rezultatas.

Parodos gimnazijoje nėra neįprastas dalykas, tačiau tikriausiai norėtųsi išvysti mokinių gabumų atsiskleidimą mene daug dažniau. Kas, jūsų nuomone, galėtų padrąsinti kuriančius jaunuolius norėti pasidalinti savo meno darbais? Ar dažnai juos paskatina geri pažymiai?

Labai svarbu bendraamžių, tėvų, kitų autoritetų palaikymas ir pavyzdys, geranoriškas, nuoširdus bendravimas, darbo prasmės suvokimas. Kūrėjui svarbu turėti idėją, tikslą, realizuoti save, ir tada pažymys nėra labai reikšmingas, bet įvertinimas motyvuoja.

Vis dėlto paroda sulaukė daug dėmesio ir suteikė galimybę mokinius bent akimirkai stabtelėti ir su draugais aptarti ar tiesiog pasigrožėti bendraamžių darbais. Ar toks ir yra kuriamų parodų tikslas? Kaip manote, ką kiekviena paroda duoda joje apsilankiusiems?

Paskutinį klausimą palieku atsakyti žiūrovui. Kūrėjams taip pat labai įdomu sužinoti kitų nuomonę.

Niekuomet žmogus nėra toks gražus, koks jis būna kurdamas.“ (Vydūnas)

  

Komentarai išjungti.